Follow me, i will follow u

SAHABAT SAHABAT KU

Monday, May 21, 2012

Tutorial Menu masakan bujang Spesial

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan salam sejahtera


Hari ne aku dalam mode nak masak makanan sendiri. Emm, diikutkan hati aku malas nak masak, sebab kalau aku masak semua makanan yang aku masak sedap2 belaka, so bila aku dah start masak segala kehebatan aku pun aku keluarkan lah. Siyes, masakan aku sedap, aku nak masak ne pun nak hidang tu kazen aku dan makan bersama dia malam ne.

Menu ini dinamakan TeloFishNugBall .. HAHA..!!


Dah dah, kita mulakan dengan bahan-bahan yang diperlukan untuk memasak. Mula-mula kita perlukan :-




Telor dua biji



Nuget dan Fishball

Ok, setelah kedua-dua bahan ini disediakan, Akan kelihatan seperti ini. :P



Ok. Anda sudah take note ka? Ok, cara-cara memasak ialah anda perlu tuangkan minyak kedalam kuali anda sebanyak yang anda mahu, kalau boleh sampai penuh kuali korang untuk mendapatkan kesan yang penuh perasaan terhadap masakan korang tu. . Kemudian campakan semua bahan-bahan tu kedalam kuali .

Hati-hati semasa memasak bagi mengelakkan muka anda terkena minyak panas, awas jika terkena akan menjadi orang minyak HAHA..!!!

Selain itu juga, ketuk-ketuk kuali korang dengan kuat supaya jiran-jiran korang dengar anda sedang memasak. Ini secara tidak langsung persepsi jiran anda menyatakan anda seorang yang rajin. (HAHA.. buat keja tak ikhlas la tu).

Bukan apa, ini akan memudahkan anda untuk mengurat anak jiran anda tu. Haha, kompem kena terima. Lepas tu Save semua masakan anda dan lihat hasilnya. Berikut adalah contoh menu yang telah siap saya masak ..: D








Tara. . ok aku tahu apa yang bermain difikiran korang, masakan aku sangat meyelerakan korang kan HAHAHA. . So Akhir kata dari aku. Jangan malu-malu nak try menu aku ne HAHA.. Peace. 

P/S : Aku pun tak tahu kenapa masakan aku jadi macam ne hehe. Tapi oleh kerana aku dan sepupu aku dah lapar tahap kebuluran, kami pun kendurikan lauk pauk yang "sedap" ne HAHA XD

Terima kasih kerana sudi membaca

No comments:

PING BUSUK RSS FEED