Follow me, i will follow u

SAHABAT SAHABAT KU

Sunday, May 20, 2012

Artis KPOP Nyanyi lagu dalam Bahasa Indonesia

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh









Bigbang

Siyes ne. . Artis KPOP telah menyanyi dalam bahasa indonesia. Korang tak caya ka? ne lah bukti dia. . Korang tengok MTV salah satu kumpulan KPOP yang paling feymes ne iaitu BigBang yang merupakan salah satu artis KPOP favourite aku (Aku bukan peminat fanatik KPOP just siket2 gitu HAHA). Salah satu lagu feymes mereka yang aku maksudkan itu ialah BLUE.


Aku siyes bengong ne tak tahu plus blur sebab aku tak tahu plak mereka ne boleh menyanyi dalam bahasa indonesia. Mereka begitu fasih berbahasa indonesia dan aku puji kerana mereka telah menyanyikan mereka  dengan baik sekali.

Selain itu, bukan bigbang sahaja yang menyanyikan lagu Kpop indonesia ne, kumpulan T-ara turu menyanyikan sebuah lagu mereka yang berjudul "Lagi-lagi datang lagi". 


Memang hebat ya. . Bukan mereka sahaja bahkan kumpulan kpop ternama yang lain seperti Girl Generation, Super Junior dan artis yang lain turut mempunyai lagu mereka dalam versi indonesia . . . HAHA..!!!!


Haha. .  Aku tahu korang bukannya budak2 yang senang ditipu dengan mudah. Gurau2 je. .  Sebenarnya lagu ne telah diolah semula atau lebih dikenali di "MASH UP" kan semula oleh Mr-X-Katrok-Eka-Wahyudi-Juan-Jusuf (FB dia ) . Okay, hebat sebab still menggunakan sound yang original aku pun tak tahu macam mana dia buat. Tapi siyes aku suka tengok sebab unik, kreatif plus lucu dan membuat aku gelak sendiri2 macam orang gila huhu ^.^

p/s : Tak kena saman ka ne buat lagu semula ne dalam versi ini? Harap2 taklah sampai video ne diremove plak. .   :'(

Terima kasih kerana sudi membaca

No comments:

PING BUSUK RSS FEED