Follow me, i will follow u

SAHABAT SAHABAT KU

Thursday, June 7, 2012

TIKUS OH TIKUS

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh dan Salam Sejahtera




Korang kenal tak dengan menatang yang bergelar tikus? Ahh tentu korang tahu kan. .  Dan tikus ne ada yang comel, ada yang cantik , dan yang paling teruk ialah tikus pengotor dan  ganas atau aku panggil sebagai tikus jalanan.

Ok aku tak nak jugak membebel pasal menatang ne sebab aku bukannya doktor haiwan atau pun apa2 jela sebab aku tak tahu gak apa2 pasal tikus ne. Ok aku mengku kat umah aku ada tikus yang selalu mengganas pada waktu malam.  Aku  tak tahu tikus ne tinggal kat mana sebab kalau pada waktu siang aku tak jumpa walau seekor pun tapi apabila malam menjelang mulalah tikus2 ne berpesta dan bermaharajalela.

Aku ada satu persoalan yang masih bermain di benak fikiran aku sampai sekarang ne, Korang tentu tahu kan salah satu kehebatan tikus ne ialah mampu memakan apa2 sahaja. Antara menu utama yang menjadi kegemaran tikus ne ialah sabun! tak kiralah sabun mandi atau sabun cuci . Emm, Kain, kasut, baju, seluar, kayu , dinding rumah dan apa2 sahaja lah yang menyelerakan dan mampu membangkitkan semangat menatang2 ne.

Tula persoalan aku. .  Tapi persoalan utama aku ialah kenapa tikus2 ne tak mati kalau makan sabun? Tak berbuih ke mulut menatang ne? kadang2 aku kesian jugak HAHA


*korang tahu tak di india tikus dianggap sebagai salah satu menatang yang suci
p/s : Aku pun nak try lah makan sabunlah HAHAHAHHA (just joke)

Terima kasih kerana sudi membaca

No comments:

PING BUSUK RSS FEED